برای دریافت مشاوره یا خرید محصولات اتوماسیون صنعتی زیمنس با ما تماس بگیرید

نکات مهم خرید محصولات PLC S7-1200 زیمنس

فهرست مطالب

نکات مهم خرید محصولات PLC S7-1200 زیمنس چیست؟ در زمان خرید PLC S7-1200 باید به چه موارد مهمی توجه داشت؟ همانطور که احتمالا می دانید پی ال سی S7-1200 یکی از برترین مدل های plc زیمنس محسوب شده و با فروش بالایی که دارد نشان داده می تواند برای انواع پروژه ها یک گزینه مناسب به شمار برود. در ادامه شما را با S7-1200، کاربردها و نکات خرید آن آشنا خواهیم کرد. با تجهیز نیرو بزرگ ترین مرکز فروش پی ال سی زیمنس همراه باشید.

پی ال سی زیمنس چیست و چه کاربردی دارد؟

پی ال سی زیمنس یا PLC Siemens به عنوان یکی از معروف ترین و پرکاربردترین سیستم های کنترل صنعتی در دنیا شناخته می شود. PLC به معنای کنترلر برنامه پذیر است و با استفاده از آن، عملیات کنترل و اتوماسیون در صنایع مختلف انجام می شود.

PLC های زیمنس از سری محصولات SIMATIC است که توسط شرکت زیمنس تولید می شود. این PLC ها از طراحی قدرتمند و قابل اعتمادی برای کنترل و مانیتورینگ فرایندهای صنعتی بهره می برند و از طیف گسترده ای از ورودی ها و خروجی ها برای اتصال به تجهیزات مختلف پشتیبانی می کنند.

استفاده از PLC Siemens در صنایع مختلف از جمله صنایع خودروسازی، صنعت نفت و گاز، صنایع غذایی، صنایع شیمیایی و… متداول است. این PLC ها به عنوان مغزهای هوشمند سیستم های کنترل و اتوماسیون به کار می رود و قابلیت هایی مانند برنامه ریزی پیشرفته، اتصال به شبکه های صنعتی، امکان انجام عملیات پیچیده و تصمیم گیری سریع را فراهم می کند. PLC Siemens یک ابزار قدرتمند و اساسی برای کنترل و اتوماسیون فرایندهای صنعتی است که به کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری و بهبود کیفیت تولید کمک می کند.

PLC S7-1200 چیست؟

PLC S7-1200 یک نوع کنترلر برنامه پذیر صنعتی از شرکت زیمنس بوده که برای کنترل و اتوماسیون فرآیندهای صنعتی به کار می رود. این PLC دارای ویژگی هایی همچون پردازش سریع، قابلیت اتصال به شبکه، مدیریت و نظارت بر دیتاها، قابلیت تعویض و اضافه کردن ماژول های توسعه و پشتیبانی از پروتکل های ارتباطی مختلف است.

PLC S7-1200 دارای سخت افزار قدرتمندی بوده که امکان پردازش داده های زیاد را فراهم کرده و به کاربر این قابلیت را می دهد تا فرآیندهای مختلف را به صورت موثر و کارآمد کنترل کند. این PLC به عنوان یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین PLC ها در صنعت شناخته شده و برای کنترل و اتوماسیون سیستم های صنعتی از جمله خطوط تولید، دستگاه های پردازشی، سیستم های تولید برق و… به کار می رود.

کاربرد و ویژگی های اصلی PLC S7-1200

بعضی از قابلیت های افزوده شده در سری جدید این محصول که با سخت/نرم افزار (firmware) نسخه 4 ارائه شده است:

گنجانده شدن تابع Trace:

برای اجرای موثرتر یک پروژه و هم چنین یافتن سریع راه حل یک مشکل، ابزار قدرتمندی به نام تابع Trace افزوده شده که با استفاده از آن می توان مقادیر دیجیتال و آنالوگ را که به CPU وارد می شوند آنالیز کرد و با استقاده از تغییرات مقادیر برنامه نویسی دقیق تری انجام داد و به عیب یابی سریع تری دست یافت.

یکجا بودن پردازش و کنترل با امنیت مناسب:

این کار کمک شایانی به افزایش آسان در دسترس بودن طولانی مدت سیستم و حفظ توان عملیاتی آن می کند. در واقع با این سخت افزار امکان محافظت سیستم کنترل در مقابل دسترسی غیر مجاز به کنترلر و حتی تغییر مقادیر متغیرها وجود خواهد داشت.

نصب راحت و آسان پی ال سی S7-1200 زیمنس:

در نصب این سخت افزار وجود دارد امکان نصب افقی و عمودی بوده که تدابیر لازم برای این کار توسط طراح سخت افزار رعایت شده است. با این امکان، می توان چیدمان های مختلف را برای محدودیت های ممکن در فضای تابلوی کنترل منظور کرد. همه سخت افزارهای سری پی ال سی S7-1200 زیمنس مجهز به بست هایی می باشند که نصب ساده آن ها را روی ریل استاندارد 35 میلی متری امکان پذیر کرده است. علاوه بر این می توان با بیرون کشیدن این بست ها، امکان نصب بیرونی این تجهیزات روی دیوار یا تابلو را با استفاده از پیچ انجام داد

شبیه سازی پروژه با PLCSIM:

تا قبل از این نسخه، امکان بهره گیری از ابزار PLCSIM برای سری S7-1200 نبود. ابزار قدرتمندی که می توان با استفاده از آن سخت افزار یک سیستم کنترلی کامل را پیکربندی کرد و برنامه نویسی و در نهایت تست کرد.

بالاترین کارایی در مهندسی اجرای پروژه های اتوماسیون صنعتی:

قابلیت برنامه نویسی تصویری (Visional) هم در محیط برنامه نویسی PLC وجود دارد و هم محیط برنامه نویسی مانیتورینگ. این محصول نرم افزاری زیمنس پس از سالها تجربیات متعدد طراحی نرم افزارهای مختلف که برای تیم طراحی میسر شده است تولید و ارائه شده است.

با کمک بسته های نرم افزاری یکپارچه (TIA) پروژه های صنعتی را کاراتر و مهندسی تر می توان انجام داد؛ یعنی به آسانی می توانید هم چارچوب نرم افزار کنترلر خود را تعریف کنید و برنامه نویسی لازم را انجام دهید و هم با همان متغیرهایی که برای PLC تعریف شده می توان به سادگی با ابزارهای تصویری و عملیات موس (drag and drop) مانیتورینگ را انجام داد.

طراحی متناسب با حداقل فضای لازم:

همه سخت افزارهای سری پی ال سی S7-1200 زیمنس برای حداکثر بازدهی در حداقل فضای ممکن طراحی شده اند. به عنوان مثال دو پردازنده جدید 1215C و 1217C شامل دو پورت PROFINET می باشند.

پردازنده های 1215C،1217C و 1214C به ترتیب عرض 130،150 و 110 میلی متر دارند و پردازنده 1212C مثل پردازنده 1211C دارای عرض 90 میلی متر می باشند. دیگر ماژول های افزایشی و ماژول های ارتباطی حداقل سایز ممکن را دارند که این نکته موجب کم شدن قابل توجهی از ابعاد سیستم خواهد شد.

نکات تمایز کننده PLC S7-1200 از سری های دیگر پی ال سی زیمنس

پی ال سی S7-1200 از سری PLC های زیمنس برای کاربردهای کوچک تا متوسط ​​مناسب است و دارای ویژگی هایی است که آن را از سایر سری های PLC های زیمنس متمایز می کند. در ادامه به برخی از نکات تمایز کننده PLC S7-1200 از سری های دیگر پی ال سی زیمنس اشاره می کنیم:

  1. اندازه کوچک: PLC S7-1200 از سری PLC های کوچک زیمنس است که ابعاد کوچکی دارد و برای کاربردهایی که فضای محدود دارند مناسب است.
  2. قابلیت اتصال به شبکه: PLC S7-1200 دارای پورت های اتصال به شبکه مانند Ethernet و Profibus است که امکان ارتباط با سایر دستگاه ها و سیستم ها را فراهم می کند.
  3. ظرفیت پردازش بالا: PLC S7-1200 دارای قدرت پردازش بالا و سرعت عملکرد مناسب است که امکان اجرای برنامه های پیچیده را فراهم می کند.
  4. پشتیبانی از تعداد ورودی و خروجی بالا: PLC S7-1200 از تعداد ورودی و خروجی بالایی پشتیبانی می کند که این امر اجازه می دهد تا به راحتی با سیگنال های ورودی و خروجی مختلف ارتباط برقرار کند.
  5. قابلیت برنامه نویسی آسان: PLC S7-1200 دارای نرم افزار برنامه نویسی TIA Portal است که به برنامه نویسان امکان می دهد به راحتی برنامه های کاربردی را برای PLC تهیه کنند.

با توجه به این نکات، می توان گفت PLC S7-1200 از سری PLC های دیگر پی ال سی زیمنس تمایز دارد و برای کاربردهای کوچک تا متوسط ​​بسیار مناسب است.

نکات مهم خرید محصولات PLC S7-1200

الزامات پروژه را تعیین کنید

اولین قدم در انتخاب PLC S7-1200 مناسب، تعیین نیازهای پروژه شما می باشد.

بعضی از سوالاتی که می توانید از خود بپرسید عبارتند از:

– درخواست و اهداف شما از خرید پی ال سی چه می باشد؟

– آیا این یک برنامه حساس به زمان است؟

– آیا این یک برنامه ایمن خواهد بود؟

– به چند I/O نیاز دارید؟

– قرار است با چه دستگاه هایی ارتباط برقرار کنید؟

کارکردهای لازم را شناسایی کنید

مرحله دوم شناسایی توابع لازم برای برنامه شما خواهد بود. انجام این مراحل اولیه، انواع مدل هایی را که باید در نظر گرفته شوند محدود می کند. شاید لازم باشد سرعت جریان را با استفاده از سنسورهای فشار حفظ کنید. آیا به عملکرد توقف اضطراری نیاز دارید؟ آیا برای ارائه تشخیص به PLC نیاز دارید؟  آیا شما نیاز به کنترل سرعت و جهت دارید؟

مدل S7-1200 را انتخاب کنید

در صورتی که به لیستی از گزینه های ماژول CPU و I/O نیاز دارید، کاتالوگ زیمنس را برای واحدهای پردازش مرکزی S7-1200 بررسی کنید. به ورودی/خروجی هایی که قبلاً در ماژول CPU ادغام شده اند و حداکثر تعداد ماژول ها و بردهایی که CPU می تواند بردارد دقت داشته باشید.  با مشخص کردن عملکردها و الزامات خود، می توانید مدل CPU، ماژول توسعه و بردها را برای رسیدن به نیازهای خود انتخاب کنید.

سازگاری را بررسی کنید

همه PLC های S7-1200 برای شروع برنامه نویسی به STEP 7، نسخه پایه نیاز دارند اما شما باید سازگاری را تأیید نمایید. ایعنی شما نرم افزار و دستگاه های مناسب سازگار با S7-1200 PLC خود را دریافت می کنید.

قابلیت توسعه آینده را در نظر بگیرید

یک قانون کلی خوب، اضافه کردن 15 تا 20 درصد بیشتر از آنچه پروژه شما در حال حاضر نیاز دارد، IO می باشد! اما در هر صورت باید از محدودیت نقطه ورودی / خروجی و محدودیت گسترش مدلی را که انتخاب می کنید، مطلع باشید. در صورتی که پیش بینی می کنید که I/Oهای بیشتری به سیستم خود اضافه کنید، S7-1200 شما آماده رسیدگی به نقاط و ماژول های ورودی / خروجی اضافی است.

  1. هزینه را ارزیابی کنید

توجه کنید که اجزای کوچکتر مثل منبع تغذیه، کابل ها و کانکتورها را در نظر بگیرید. برای اجزای انتخاب شده خود، تجزیه وتحلیل هزینه تخمینی را انجام دهید تا ایده ای از ارزش به دست آورید.

با کارشناسان مشورت کنید

در نهایت می توانید از خدمات مشاوره با کارشناسان تجهیز نیرو بهره مند شوید. در صورتی که به نظر دوم یا پشتیبانی فنی نیاز دارید، تیم مهندسی RS و مرکز راه حل های فنی می توانند راهنمایی هایی درباره انتخاب، تنظیمات و برنامه نویسی PLC S7-1200 ارائه کنند.

تجهیز نیرو، مرکز فروش S7-1200 با بهترین قیمت و پشتیبانی

با توجه به اهمیت و تأثیرگذاری مراکز فروش S7-1200 در صنایع مختلف، انتخاب و تهیه این تجهیزات با بهترین قیمت و پشتیبانی حیاتی می باشد. برای این منظور، بهترین راه برای تهیه این محصولات از طریق مراجعه به فروشگاه ها و نمایندگی های رسمی Siemens می باشد.

این فروشگاه ها و نمایندگی ها اطلاعات کاملی از محصولات Siemens دارند و به شما کمک می کنند تا بهترین تجهیزات را با بهترین قیمت و پشتیبانی مناسب تهیه کنید. همینطور، این مراکز فروش معمولاً خدمات پشتیبانی و خدمات پس از فروش مناسبی هم ارائه می دهند تا مشتریان خود را در زمینه نصب، راه اندازی و استفاده از محصولات Siemens یاری رسانند.

پس، تهیه مراکز فروش S7-1200 از مراجعه به فروشگاه ها و نمایندگی های رسمی Siemens و انتخاب محصولات با بهترین قیمت و پشتیبانی، یکی از مهمترین مراحل در تجهیز نیرو و بهبود عملکرد صنعتی شما خواهد بود. پس توصیه می کنیم همین حالا برای خرید انواع پی ال سی زیمنس از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما در تجهیز نیرو تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *