برای دریافت مشاوره یا خرید محصولات اتوماسیون صنعتی زیمنس با ما تماس بگیرید

نصب کنتاکتور زیمنس

نصب کنتاکتور زیمنس چه مراحلی دارد؟

فهرست مطالب

اگر به آموزش نصب کنتاکتور زیمنس نیاز دارید این مطلب مفید و کاربردی از سایت معتبر و کاربردی فروش انواع تجهیزات برند زیمنس یعنی تجهیز صنعت برای شماست. کنتاکتور زیمنس یک کلید مغناطیسی است و یک جریان کوچک تر یا بزرگ تر از حد استاندارد را کنترل (قطع و وصل) می کند. می توان با کمک کنتاکتور ها عملیات قطع و وصلی جریان را به شکل اتوماتیک انجام داد. ما را همراهی کنید و آموزش نصب و راه اندازی کنتاکتورهای زیمنس را در کنار اطلاعات دیگر دریافت کنید.

کنتاکتور زیمنس چیست و چه کاربردی دارد؟

کنتاکتور زیمنس یک قطعه الکتریکی است که برای کنترل و مدیریت جریان الکتریکی در انواع مختلف دستگاه ها و سیستم های الکتریکی استفاده می شود. این کنتاکتورها از نوع الکترومغناطیسی هستند و با کمک میدان الکترومغناطیسی که توسط سیم هایی که داخل آن قرار دارند تولید می شود، جریان الکتریکی را قطع یا وصل می کنند.

کنتاکتور زیمنس به عنوان یک قطعه اساسی در سیستم های الکتریکی و صنعتی، برای کنترل و مدیریت جریان الکتریکی و اجزای الکتریکی دیگر، استفاده می شود و اهمیت بسیار زیادی در حفظ امنیت و عملکرد صحیح این سیستم ها دارد.

کنتاکتورهای زیمنس به دلیل کیفیت بالا، قابلیت اطمینان و عمر طولانی آنها، در بسیاری از صنایع و کاربردهای الکتریکی استفاده می شوند. این کنتاکتورها معمولاً در سیستم های تهویه، سیستم های آب و فاضلاب، صنایع خودروسازی، سیستم های رله و کنترل، سیستم های ایمنی و محافظتی و غیره استفاده می شوند.

نصب کنتاکتور زیمنس

آموزش کامل نصب کنتاکتور زیمنس، راه اندازی و استفاده

نصب کنتاکتور تک فاز و سه فاز با هم تفاوت هایی دارند که در اینجا به آن ها می پردازیم:

آموزش نصب کنتاکتور تک فاز

کنتاکتور تک فاز سه ورودی و سه خروجی دارد و برای استفاده از آن ها در اتصال به یک مصرف کننده تک فاز، باید سه ورودی را توسط یک انشعاب به هم وصل کنیم و سپس سیم فاز تکفاز را به یکی از سه پیچ ورودی (L) وارد می کنیم و نول را نیز به ترمینال ورودی نول کنتاکتور وصل می کنیم. برای هر کنتاکتوری باید یک مدار فرمان نیز نصب کرد؛ به طوری که این مدار فرمان هم می تواند یک کلید فرمان باشد و هم می تواند یک شستی توقف/ شروع باشد.

کلیدهای فرمان دقیقا مثل کلیدهای تک پل برق هستند اما کلیدهای تک پل در آمپرهای پایین و کلیدهای فرمان در تابلو برق ها به کار می روند. برای نصب کلید فرمان از خروجی فیوز به ورودی آن یک ارتباط برقرار کرده و خروجی کلید فرمان را به ورودی A1 کنتاکتور متصل می کنیم. در نهایت برق ورودی را وصل کرده و کلید فرمان را می زنیم و به این شکل به کنتاکتور برق وارد شده و مدار وصل می شود.

آموزش نصب کنتاکتور سه فاز

برای نصب کنتاکتور سه فاز باید بدانید که مدار فرمان در کنتاکتورهای تکفاز و سه فاز مانند هم است، برای نصب کنتاکتورهای زیمنس سه فاز، سه فاز ورودی را به ترتیب به سه ورودی کنتاکتور (L2، L1 و L3 یا S،R و T ) وصل کرده و خروجی های کنتاکتور (T2، T1 و T3 یا V، U و W) را به ورودی مصرف کننده سه فازی که می خواهیم آن را تغذیه کنیم، وصل می کنیم.

نصب کنتاکتور زیمنس

مراحل کلی نصب کنتاکتور زیمنس

ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که تمامی قطعات و ملزومات موردنیاز برای نصب کنتاکتور آماده و موجود هستند. سپس مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. قطع برق: قبل از هر کاری باید از اطمینان حاصل شوید که برق مدار قطع شده است تا از حوادث ناخوشایند جلوگیری شود.
  2. تعیین مکان مناسب: مکان نصب کنتاکتور باید در جایی باشد که به راحتی دسترسی داشته باشید و همچنین از نقاط گرمایی و رطوبت دور باشد.
  3. نصب بر روی ریل: کنتاکتور زیمنس عموماً بر روی ریل نصب می شود. برای این کار ابتدا ریل را به مکان مناسب نصب کنید و سپس کنتاکتور را بر روی ریل قرار دهید و با استفاده از پیچ ها آن را بسته نمایید.
  4. اتصال سیم ها: سیم های ورودی و خروجی را به کنتاکتور متصل کنید. اطمینان حاصل کنید که اتصالات به درستی انجام شده است و هیچ گونه خللی وجود ندارد.
  5. تست: پس از نصب کنتاکتور، برای اطمینان از صحیح بودن نصب و عملکرد صحیح آن، یک تست انجام دهید. برق را دوباره وصل کرده و عملکرد کنتاکتور را بررسی کنید.
  6. پایان کار: پس از اطمینان از عملکرد صحیح کنتاکتور، مکان نصب را به حالت اولیه برگردانید و تمامی ابزارها را جمع آوری کنید.

با انجام مراحل فوق می توانید کنتاکتور زیمنس را به صورت صحیح و بهینه نصب کرده و از عملکرد بهتر مدارهای الکتریکی خود لذت ببرید.

خرید انواع کنتاکتور زیمنس از تجهیز صنعت، مرکز بزرگ فروش محصولات برند زیمنس

کنتاکتورها یکی از ابزارهای اساسی در صنعت هستند که برای کنترل و مدیریت اتصال و قطع برق در سیستم های الکتریکی استفاده می شوند. یکی از برندهای معتبر و معروف در زمینه تولید کنتاکتورها، شرکت زیمنس است.

شرکت زیمنس یکی از بزرگترین و پرسودترین شرکت های تولیدکننده تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی در جهان است. محصولات زیمنس به دلیل کیفیت بالا، قابلیت اعتماد و عملکرد برترشان، مورد توجه صنایع مختلفی از جمله صنایع برق، صنایع خودروسازی، صنایع نفت و گاز و صنایع ساختمانی قرار دارند.

تجهیز نیرو تهران به عنوان یکی از مراکز بزرگ فروش محصولات برند زیمنس، به عنوان یکی از ارائه دهندگان معتبر و قابل اعتماد کنتاکتورهای زیمنس در بازار ایران شناخته می شود. این شرکت با سال ها تجربه در زمینه فروش و خدمات پس از فروش محصولات زیمنس، توانسته است اعتماد و رضایت مشتریان خود را جلب کند.

خرید کنتاکتورهای زیمنس از تجهیز نیرو تهران دارای مزایای فراوانی است. از جمله این مزایا می توان به قیمت مناسب، کیفیت بالا، تضمین اصالت و اصالت محصولات، تنوع و انعطاف پذیری در انتخاب محصول، تحویل سریع و خدمات پس از فروش حرفه ای اشاره کرد.

بنابراین، اگر شما نیز به دنبال خرید کنتاکتورهای زیمنس با کیفیت و قیمت مناسب هستید، با ما تماس بگیرید. از مزایا و خدمات این شرکت بهره مند شوید و اطمینان داشته باشید که محصولاتی با کیفیت و اعتباری را خریداری کرده اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *