برای دریافت مشاوره یا خرید محصولات اتوماسیون صنعتی زیمنس با ما تماس بگیرید

کلید اتوماتیک زیمنس

راهنمای جامع خرید کلید اتوماتیک زیمنس

فهرست مطالب

اگر به راهنمای جامع خرید کلید اتوماتیک زیمنس نیاز دارید این مطلب می تواند برای شما مفید و کاربردی باشد، در دنیای امروزه پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا استفاده از ابزارهای اتوماسیون خانگی و صنعتی بیشتر و بیشتر شود. یکی از این ابزارها، کلیدهای اتوماتیک هستند که به کاربران امکان می دهند تا با یک کلید و یا دکمه، دستگاه ها و سیستم های مختلف را کنترل کنند.

یکی از برندهای معتبر و محبوب در زمینه تولید کلیدهای اتوماتیک، شرکت زیمنس است. این شرکت با سابقه چندین دهه در زمینه تولید تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی، محصولاتی با کیفیت و قابل اعتماد ارائه می دهد. در این مقاله، به بررسی و معرفی جزئیات و ویژگی های کلیدهای اتوماتیک زیمنس می پردازیم. هدف از این مقاله، ارائه یک راهنمای جامع برای خرید و استفاده از این کلیدها است. از انواع کلیدهای اتوماتیک زیمنس گرفته تا نحوه نصب و استفاده از آنها، همه این موارد در این مقاله مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

امیدواریم که این مقاله برای تمامی افرادی که به دنبال خرید و استفاده از کلیدهای اتوماتیک زیمنس هستند، مفید واقع شود و به آنها کمک کند تا بهترین تصمیم را در انتخاب و استفاده از این محصولات بگیرند. تا انتها ما را همراهی کنید.

کلید اتوماتیک چیست؟

کلید اتوماتیک برای حفاظت از مدار و تجهیزات الکتریکی در برابر خطاها مورد استفاده قرار می گیرد. بخش مهمی از ساختار کلید کامپکت که وظیفه تشخیص خطا را بر عهده دارد و به عنوان تریپ یونیت شناخته می شود. نمونه های سنتی این کلیدها از تریپ یونیت حرارتی – مغناطیسی بهره می برند و به تشخیص خطای اتصال کوتاه و اضافه بار می پردازند. کلیدهای پیشرفته تر به واحد تریپ (تریپ یونیت) پیشرفته الکترونیکی مجهز هستند و حفاظت از مدار و موتورها را برعهده دارند. این تریپ ها خطای اتصال زمین و خطای هادی نول را هم شناسایی خواهند کرد.

کلید اتوماتیک زیمنس

کلید اتوماتیک زیمنس در گروه محصولات SENTRON دسته بندی می شود. کلید اتوماتیک یا MCCB زیمنس بر اساس پیش کد نام گذاری شده در سری های مختلف دسته بندی می شود. کلید کامپکت زیمنس تنوع بالایی داشته و کاربردهای مختلفی را پوشش می دهد. این بریکرها با توجه به نوع کاربری در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند. هر دسته بندی به کمک سه کاراکتر اول کد فنی که پیش کد نامیده می شود قابل شناسایی می باشد. معمولا کلیدهای اتوماتیک شاخص زیمنس در کشور جمهوری چک تولید شده و بعضی از محصولات برای کاهش هزینه تولید و امکان رقابت با برند های ارزان قیمت، در کشور چین تولید می شوند.

همه سری های کلید اتوماتیک زیمنس با کد 3V آغاز می شوند و کاربردی ترین کلیدهای اتوماتیک زیمنس در سراسر دنیا سری های 3VA و سری 3VM می باشند.  اما سری های دیگری از این کلیدهای اتوماتیک موجود است که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

راهنمای جامع خرید کلید اتوماتیک زیمنس

انواع کلیدهای اتوماتیک زیمنس

کلید اتوماتیک زیمنس متنوع بوده و کاربردهای مختلفی نیز ارائه می کند. MCCB زیمنس با توجه به کاربرد در دسته بندی های مختلف قرار می گیرد و به کمک سه کاراکتر اول کد فنی که پیش کد نامیده می شود معرفی می شود. از جمله این تجهیزات می توان به سری 3VA، سری 3VM، سری 3VL، سری 3VT، سری 3VF و … اشاره کرد.

خانواده کلید کامپکت 3VA زیمنس

خانواده کلید کامپکت 3VA زیمنس به دو قسمت 3VA1 و 3VA2 دسته بندی شده و هر یک از این دسته بندی ها ویژگی های متفاوتی دارند:

کلید اتوماتیک زیمنس سری 3VA1

کلید اتوماتیک زیمنس سری 3VA1 در دو نسخه 3 پل و 4 پل عرضه می شود و رنج جریان 16 آمپر تا 630 آمپر را پوشش می دهند. کلیدهای این دسته در 5 زیر دسته قرار می گیرند. کلیدهای کامپکت 3VA1 از تریپ یونیت حرارتی مغناطیسی دارند و مدار را در مقابل اضافه بار و اتصال کوتاه محافظت می کنند. این کلید ها جهت اجرای تاسیسات اقتصادی و مقرون به صرفه تا جریان 630 آمپر توسعه یافته اند. اگر به کلید اتوماتیک با تریپ یونیت الکترونیکی نیاز دارید، سری 3VA2 را تهیه کنید. مهم ترین ویژگی های سری 3VA1 عبارت هستند از:

  • تنوع سایز، جریان و تعداد پل: نسخه 1 و 2 پل تنها در سایز 160 آمپر عرضه شده و نسخه 3 و 4 پل در سایزهای 100 آمپر، 160 آمپر، 250 آمپر، 400 آمپر و 630 آمپر در دسترس هستند.
  • طراحی فشرده: این سری از کلیدهای زیمنس به صورت کامپکت تولید شده و ابعادی کوچک دارند.
  • نصب اسان و سریع: نصب این کلیدها به صورت فیکس (ثابت) می باشد، اما اگر شرایط پروژه اقتضا کند کلید را به صورت کشویی نصب کنید، با اضافه کردن بعضی متعلقات به کلید این امکان وجود خواهد داشت.
  • قدرت قطع: یکی از پارامترهای کلیدی کلید اتوماتیک زیمنس، قدرت قطع می باشد که مشخص می کند که کلیدها در چه شبکه هایی قابل استفاده هستند. در واقع مشخصات منبع یا خط را مشخص می کند. کلیدهای سری 3VA1 با قدرت قطع 16 کیلو آمپر تا 70 کیلو آمپر، در ولتاژهای 415 و 690 ولت موجود می باشند.
  • کاربردهای جریان مستقیم و متناوب: کلید اتوماتیک زیمنس سری 3VA1 در مدار AC و DC قابل دسترسی است.
  • تریپ یونیت مغناطیسی حرارتی: تریپ یونیت کلید اتوماتیک زیمنس سری 3VA1 مغناطیسی – حرارتی می باشد که در بعضی از نمونه ها قابل تنظیم بوده و در بعضی ثابت می باشد.
  • پایداری در برابر تغییرات دمایی: این کلیدها کارکرد پایدار و بدون افت را تا دمای 50 درجه سانتی گراد ارائه می دهند.
  • نصب لوازم جانبی: لوازم جانبی مورد استفاده در همه کلیدهای 3VA یکسان می باشد. بر روی این سری از کلیدها می توانیم لوازم جانبی ماژولار را به صورت داخلی نصب کنیم و عملکردهای متنوعی از آن بخواهیم.

کلید اتوماتیک زیمنس سری 3VA2

کلید اتوماتیک زیمنس 3VA2 سطح بالایی دارد و در انواع 3VA20، 3VA21، 3VA22، 3VA23، 3VA24 و 3VA25 تولید می شود. مهم ترین ویژگی آن ها قدرت قطع بالا، استفاده از تریپ یونیت های الکترونیکی پیشرفته، امکان ورود به پلتفرم یکپارچه زیمنس و قابلیت اتصال به شبکه است. در ادامه ویژگی های کلید های اتوماتیک زیمنس 3VA2 را ذکر می کنیم:

  • تنظیم جریان: 3VA2 امکان محافظت انتخابی با نسبت 1:2.5 برابر جریان نامی دارد.
  • قدرت قطع: این سری با قدرت قطع 55 کیلو آمپر تا 150 کیلو آمپر، در ولتاژ 415 ولت قابل دسترسی است.
  • ارتباط با شبکه: 3VA2 به پروتکل های اترنت، Modbus TCP،Modbus RTU، PROFIBUS، PROFINET مجهز است.
  • تریپ یونیت متنوع: واحد تریپ یونیت الکترونیکی در سه سری ETU 3-series، ETU 5-series، ETU 8-series قابل دسترسی می باشد. ETU 8-series قابلیت اندازه گیری یکپارچه را ارائه می دهد.
  • نصب لوازم جانبی: لوازم جانبی کلیدهای سری 3VA یکسان می باشد، لوازم جانبی ماژولار به صورت داخلی روی این سری نصب شده و عملکرد گسترده ای به آن اضافه می کند.

کلید اتوماتیک 3VM زیمنس

کلیدهای 3VM با ابعادی جمع و جور و قیمتی اقتصادی، از رنج جریان 100 تا 630 آمپر پشتیبانی می کند. هدف زیمنس از تولید این کلیدها، عرضه یک محصول اقتصادی می باشد. نمونه تک پل و دو پل این کلید صرفا در جریان 100 آمپر تولید می شود. با این وجود انواع کلیدهای سه پل و 4 پل در جریان های 100، 160، 250، 400 و 630 آمپر عرضه می شوند.  قابلیت ها و ویژگی های این کلید آن را در صنایع مختلف و به صورت گسترده مورد استفاده قرار داده است.

کلیدهای کامپکت 3VM، حفاظت خط با قابلیت اعتماد بالا را ممکن می کنند. از جمله مهم ترین ویژگی های این کلیدها می توان به این موارد اشاره داشت:

  • تریپ یونیت حرارتی مغناطیسی
  • قابل استفاده در برنامه های AC/DC
  • عملکردی مطمئن و ثابت تا +50 درجه سانتیگراد
  • لوازم جانبی داخلی ماژولار با نصب آسان
  • پلت فرم یکسان لوازم جانبی در همه اندازه ها
  • ظرفیت شکست گسترده
  • ابعاد کوچک و طراحی فشرده
  • تنوع در انواع 1 پل تا 4 پل
  • 16 تا 55 کیلو آمپر در 415 ولت برای بریکرهای 3 یا 4 پل
  • 36 کیلو آمپر در 240 ولت برای بریکرهای 1 پل
  • قابل نصب به صورت ثابت و پلاگین

تریپ یونیت الکترونیکی (ETU)

دقت بالای اندازه گیری جریان، کلیدهای کامپکت 3VA2 را به گزینه ای مناسب برای اندازه گیری دقیق توان و انرژی تبدیل کرده می باشد. دقت بالای اندازه گیری جریان، امکان نظارت بر جریان خطای اتصال به زمین را هم امکان پذیر می کند. سنسور جریان کلیدهای کامپکت 3VA2 شامل یک منبع تغذیه داخلی و یک سیم پیچ Rogowski برای اندازه گیری دقیق جریان می باشد. منبع تغذیه داخلی در واقع یک ترانسفورماتور با هسته آهنی می باشد.

کلید اتوماتیک زیمنس با تریپ یونیت الکترونیکی (ETUs) با عملکردهای حفاظتی زیر در دسترس است:

  • محافظت از نول در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه
  • حفاظت اضافه بار
  • حفاظت از اتصال کوتاه
  • حفاظت در برابر خطای زمین
  • حفاظت از اتصال کوتاه آنی

کاربردهای کلید اتوماتیک زیمنس

همانطور که گفتیم کلید اتوماتیک یکی از دستگاه های مهم و حیاتی در سیستم های الکتریکی و الکترونیکی است که برای کنترل و مدیریت جریان برق استفاده می شود. کلید اتوماتیک زیمنس یکی از محصولات معتبر و پرکاربرد در این زمینه است که به دلیل کیفیت بالا، قابلیت های منحصر به فرد و عملکرد قابل اعتماد خود، در صنایع مختلف و سیستم های برقی به طور گسترده استفاده می شود. از کاربردهای اصلی کلید اتوماتیک زیمنس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. استفاده در صنایع: کلید اتوماتیک زیمنس در صنایع مختلف برای کنترل و مدیریت جریان برق استفاده می شود. این کلیدها به طور خاص در سیستم های توزیع برق، سیستم های انرژی خورشیدی، سیستم های برق متناوب و مستقیم، ماشین آلات صنعتی و سایر تجهیزات الکتریکی استفاده می شوند.
  2. استفاده در ساختمان ها و اماکن عمومی: کلید اتوماتیک زیمنس در ساختمان ها، اماکن عمومی، بیمارستان ها، دانشگاه ها و مراکز تجاری برای مدیریت و کنترل سیستم های برقی، روشنایی، سیستم های تهویه مطبوع و سایر تجهیزات الکتریکی استفاده می شود.
  3. استفاده در خودروها: کلید اتوماتیک زیمنس در خودروها برای کنترل و مدیریت سیستم های الکتریکی خودرو، سیستم های روشنایی، سیستم های تهویه مطبوع و سایر تجهیزات الکتریکی استفاده می شود.
  4. استفاده در سیستم های امنیتی: کلید اتوماتیک زیمنس در سیستم های امنیتی و نظارتی برای کنترل و مدیریت سیستم های امنیتی، سیستم های نظارت تصویری، سیستم های اعلام حریق و سایر تجهیزات الکتریکی استفاده می شود.

با توجه به کاربردهای گسترده و متنوع کلید اتوماتیک زیمنس، این دستگاه به عنوان یکی از ابزارهای اساسی و حیاتی در سیستم های برقی و الکترونیکی شناخته شده و با توجه به عملکرد برتر و کیفیت بالای خود، همواره در دسترس کاربران صنایع مختلف قرار دارد.

لوازم جانبی کلید اتوماتیک زیمنس

با اضافه کردن بعضی لوازم جانبی به تجهیزات اتوماسیون صنعتی نظیر کنتاکتور، کلید مینیاتوری و کلید اتوماتیک می توان قابلیت های بیشتری به آن ها اضافه کرد. گاهی با افزدن این تجهیزات جانبی، ان ها را برای انجام کاری خاص سفارشی سازی می کنیم. کلید 3VA زیمنس قابلیت اتصال لوازم جانبی مثل انواع کمکی، رله شنت و رله آندر، مکانیزم موتوری برای شارژ کلید، دسته روتاری و … را دارند. در ادامه به معرفی مهم ترین لوازم جانبی این کلیدها می پردازیم.

کنتاکت های کمکی

کنتاکت های کمکی به منظور نشان دادن وضعیت کنتاکت ها یا تولید سیگنال های کنترلی اضافی روی کلید اتوماتیک نصب می شوند.

سوییچ های کمکی HQ و HP

این سوئیچ ها وضعیت تیغه های کلید اتوماتیک را ثبت و گزارش می کنند.

سوییچ های آلارم تریپ TAS

برای اطلاع از ورود کلید اتوماتیک زیمنس به وضعیت تریپ، از این تجهیزات جانبی مورد استفاده قرار می گیرد.

سوییچ های چنج آور یا LCS

سوئیچ های چنج آور (Leading changeover switch) برای انتقال بار الکتریکی بین دو منبع تغذیه مثل شبکه اصلی برق و ژنراتور پشتیبان یا UPS (منبع برق اضطراری) به کار می روند.

کمکی های هشدار اتصال کوتاه SAS

وقتی کلید در اثر اتصال کوتاه مدار را قطع کند این کمکی فعال می شوند و این اتفاق را گزارش می دهد.

رله آندر ولتاژ UVR

تریپ آندر ولتاژ با تشخیص افت سطح ولتاژ منبع مورد استفاده قرار می گیرد. اگر ولتاژ به زیر سطح از پیش مشخص شده کاهش پیدا کند، این رله MCCB را خاموش می کند.

سوییچ های هشدار الکترونیکی EAS

این سوئیچ ها زمانی که کلید در اثر خطای گزارش شده از سمت تریپ یونیت مدار را قطع کند سیگنال ارسال می کنند.

شنت تریپ STL

این رله شنت تنها امکان نصب در سمت چپ کلید را دارند. هم در ولتاژ های متناوب و هم مستقیم قابل استفاده هستند.

شنت تریپ

لوازم جانبی است که امکان کنترل MCCB از راه دور توسط یک سیگنال کنترل خارجی را فراهم می کند.

شنت تریپ فلیکسیبل STF

این رله ولتاژ های AC را پوشش می دهد. این شنت امکان نصب هم در سمت چپ و هم سمت راست (فقط در کلید های 3VA2 ) را دارد.

قیمت انواع کلید اتوماتیک زیمنس

قیمت یکی از عوامل مهمی است که در فرایند خرید و انتخاب محصول تأثیرگذار است. اما باید توجه داشت که قیمت تنها یکی از عوامل مهم در انتخاب محصول نیست و باید با دیگر ویژگی های محصول نیز مقایسه شود. اتوماسیون در صنعت امروزه یکی از موضوعات مهم و حیاتی است که برای بهبود عملکرد و بهره وری شرکت ها اهمیت دارد. اتوماسیون صنعتی باعث کاهش هزینه ها، افزایش سرعت و دقت در فرایندها و بهبود کیفیت محصولات می شود.

کلید اتوماتیک زیمنس یکی از تجهیزات مهمی است که در اتوماسیون صنعتی استفاده می شود. این کلیدها دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند که از جمله آنها می توان به دقت بالا، قابلیت اتصال به سیستم های مختلف، قابلیت اتصال به شبکه های صنعتی و قابلیت کنترل از راه دور اشاره کرد.

مشخصات فنی کلیدهای اتوماتیک مثل جریان نامی، ولتاژ و ظرفیت قطع در کنار اندازه، نوع کاربری و تکنولوژی تریپ جزو عوامل تاثیرگذار در این زمینه هستند. بنابراین در انتخاب و خرید این محصول باید از ویژگی های آن نیز اطلاعات کافی داشته باشیم تا بتوانیم تصمیم به خرید بهتری بگیریم. برای دریافت قیمت انواع کلیدهای اتوماتیک زیمنس همین حالا از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در سایت با ما تماس حاصل فرمایید.

نکات مهم برای خرید کلیک اتوماتیک زیمنس

  1. ابتدا نوع و مدل کلیک اتوماتیک زیمنس را بررسی کنید و از تطابق آن با نیازهای خود اطمینان حاصل کنید.
  2. مطمئن شوید که کلیک اتوماتیک دارای تمامی ویژگی های مورد نیاز شما مانند توان، ولتاژ، جریان و تعداد کانتاکت ها است.
  3. قیمت و کیفیت محصول را مقایسه کرده و از معتبرترین و فروشنده های معتبر خرید کنید.
  4. اطمینان حاصل کنید که کلیک اتوماتیک دارای گواهی نامه ها و استانداردهای لازم برای استفاده صحیح و ایمن است.
  5. قبل از خرید، شرایط گارانتی و خدمات پس از فروش را بررسی کنید تا در صورت نیاز به تعمیرات و خدمات فنی، به مشکلی برنخورید.

خرید کلید اتوماتیک زیمنس از تجهیز نیرو، بزرگترین تامین کننده قطعات اتوماسیون صنعتی در ایران

تجهیز نیرو تهران، به عنوان قدرتمند ترین تامین کننده انواع تجهیزات اتوماسیون صنعتی در کنار شماست تا بتوانید انواع کلیدهای اتوماتیک را با بالاترین کیفیت در سراسر ایران تحویل بگیرید. برای اطلاعات بیشتر کافی است از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *